"Jobb ízű a falat, ha mindnyájan esznek." (Arany János: Családi kör) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Miközben mosogatsz, imádkozz ! Adj hálát a mosogatni való tányérokért, hiszen ez azt jelenti, hogy volt bennük étel, hogy tápláltál valakit, hogy szeretettel gondoskodtál valakiről: főztél és asztalt terítettél. Képzeld el, hány ember van a Földön, akinek nincs mit elmosnia, vagy nincs kinek megterítenie." ( Paulo Coelho ) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Si mangia per vivere e non si vive per mangiare - Nem azért élünk, hogy együnk, azért eszünk, hogy éljünk." ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Ne úgy gyűjtsd a recepteket vagy vacsoraélményeket, mint egy lepkegyűjtő ! Élvezd amit csinálsz." (A. Bourdain) ♥ ☼ ♥ ☼ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥

2018/02/13

minelly Morzsás szilváslepénye

Hozzávalók:

Tészta:
15 dkg margarin,
20 dkg liszt,
1 tojás,
5 dkg cukor,
1 dl tej,
2 dkg élesztő,
csipet só,
1-1,5 kg szilva.
2-3 tk őrölt fahéj,

Az édes morzsához: 15 dkg margarin, 15 dkg cukor, 20 dkg liszt. (*a tészta tetejére!)

Elkészitése:
A tejet meglangyosítjuk, pici cukorral és liszttel felfuttatjuk benne az élesztőt. A lisztet tálba mérjük, hozzáadjuk a cukrot, a tojást, a puha margarint, csipet sót, végül a felfuttatott élesztőt, és sima tésztává gyúrjuk. 30 percre félretesszük pihenni. Ennyi idő alatt kimagvaljuk a szilvát: megmossuk, félbevágjuk, magját kiszedjük.
A morzsához összekeverjük a cukrot a liszttel, majd elmorzsoljuk a margarinnal. Nem az a cél, hogy összeálljon, morzsát készítünk! A kipihent tésztát sütőpapírral borított közepes tepsibe nyomkodjuk-nyújtjuk. Fontos, hogy a tepsinek legyen pereme! Vágott felükkel felfelé sűrűn kirakjuk a fél szilvákkal, meghintjük fahéjjal. Egyenletes vastagságban megszórjuk a morzsával, majd előmelegített sütőben 30-35 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha pici színt kap a tetején a morzsa. Langyosra hűlve vágjuk csak fel!

* Nagyon hig lett a tészta, talán, mert (csak szemre) az ivópohár feléig öntöttem a tejet!!!
Raktam bele utólag még 2 ek. lisztet..Igy is híg lett – belesímítottam a sütőpapirral kibélelt tepsibe és egy kicsit felfelé „kentem” a tésztát.
A kimagozott és felezett szilvákat felfelé raktam sorba a tészta tetejére és meghintettem a morzsával.
A sütő nem volt előmelegitve, ezért kb 5 percet rászámolok a sütési időre…
35 percig sütöttem 180C-on és még 5percet 140-en.
minelly-től, régi kedves Picasa-s ismerősömtől sok éve (2011-ben) kapott receptem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése