"Jobb ízű a falat, ha mindnyájan esznek." (Arany János: Családi kör) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Miközben mosogatsz, imádkozz ! Adj hálát a mosogatni való tányérokért, hiszen ez azt jelenti, hogy volt bennük étel, hogy tápláltál valakit, hogy szeretettel gondoskodtál valakiről: főztél és asztalt terítettél. Képzeld el, hány ember van a Földön, akinek nincs mit elmosnia, vagy nincs kinek megterítenie." ( Paulo Coelho ) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Si mangia per vivere e non si vive per mangiare - Nem azért élünk, hogy együnk, azért eszünk, hogy éljünk." ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Ne úgy gyűjtsd a recepteket vagy vacsoraélményeket, mint egy lepkegyűjtő ! Élvezd amit csinálsz." (A. Bourdain) ♥ ☼ ♥ ☼ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥

2012/01/26

Egyszerű, gyors, kevert almás süti

Hozzávalók:
30 dkg liszt
30 dkg cukor
30 dkg reszelt alma
3 tojás
1 egész sütőpor
1 mokkáskanál őrölt fahéj
10 dkg durvára vágott dió

A cukrot a tojásokkal  habosra keverjük. Majd belekeverjük a reszelt almát és a fahéjat, majd a sütőporral elvegyített lisztet. Kikent, lisztezett tepsibe önjük, tetejére rászórjuk a diót. Előmelegített sütőben, közepes lángon, tűpróbáig sütjük. Ha kihűlt, kockákra vágjuk és fahéjas porcukorral meghintve kínáljuk.

Egyik kedves látogatóm ötletét megosztom, érdemes így is kipróbálni, biztosan nagyon finom:
"darabokra tört diót, kevés darabokra tört ét-, tej- és fehércsokit belekevertem a tésztába! És vanilíacukorral helyettesítettem a kristálycukor egy részét."





20 megjegyzés:

  1. Kedves Ágnes!
    Nagyon finom lett a süti, én csak 15 dkg cukorral készítettem, így is elég édes lett.
    A sütési időt és hőfokot hiányolom.
    Üdv.: Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa !
      Nagyon örülök hogy elkészítetted és finom lett a süti :)
      A cukor mennyisége természetesen függhet attól, ki, mennyire édesen szereti a sütiket és jelen esetben pl. az alma fajtájától is. Én az almás sütiket szinte kivétel nélkül savanyú almából készítem, ezért aztán több cukrot adok hozzá - szerintem így jobban érvényesül az alma íz, illetve hát mi így szeretjük :) Hőfok helyett közepes lángot írtam - nekem egy régi gázsütőm van, abban közepes lángon sütöm. Egyéb, újabb, esetleg légkeveréses sütőkben valószínűleg más sütési hőfok/idő kell. A sütési idő is kimondottan tűzhely/sütő függő, de a tűpróba szinte mindig beválik :) Főként hogy gyümölcsös sütiről van szó. Ha friss, lédús almát használunk, biztosan pár perccel tovább kell sütnünk a sütit, mintha kissé már fonnyadtat használnánk. A receptjeim zöménél azért szerepel konkrét hőfok és sütési idő, de azok csak jelzés értékűek, hiszen úgyis mindenki a saját sütője képességei szerint alkalmazza azokat.

      Törlés
  2. Szia..egyet nem értek.Miért mindenki 30 dkg cukorral indít?
    Sokkkkkk.
    Köszi.

    VálaszTörlés
  3. Kedves névtelen !
    Örülök a látogatásodnak, a véleményednek :)
    Nekem így van meg ez a recept, így szereti a férjem és a gyerekeim - és én az ő örömükre sütök-főzök !
    A többit részleteztem a Zsuzsának írt fentebbi válaszomban.
    Természetes, hogy van akinek az adott mennyiségű cukor is kevés :) míg másnak a fele is sok. Nem vagyunk egyformák. Divat? egészség? (döntse el ki-ki maga)hogy ne együnk sok cukrot, sót, zsírt, miegymást. Szerintem a táplálkozásban a mérték és a változatosság a fontos, no és hozzá az egészséges életmód. Nem mindennap eszünk cukros sütiket, zsíros pörkölteket, de a reklám szlogenje szerint "néha azért egy kicsi belefér" ;)
    Ha olvasol gasztroblogokat, töméntelen helyen látod, hogy az írói visszaemlegetik hogy milyen finom is volt pl. a nagyi sütije - nos, a nagyik annó, nem kevés cukorral és zsírral sütöttek/főztek ám - de persze le is dolgozták rendesen, reggeltől estig, nem a számítógép előtt töltötték a szabadidejüket ;D
    Ha az a sok finomság mind egészségtelen lett volna, mára kihalt volna az ország és most nem tudnánk recepteket írogatni/olvasgatni ;D
    Egyébként mint mondani szokás, a puding próbája az evés. Ha én kipróbálok egy új receptet, először mindig az eredeti leírás alapján készítem el. Aztán a végeredmény és a család véleménye alapján eldöntöm hogy marad vagy változtatnom kell rajta az ízlésünk szerint.
    Ha adott esetben te megsütöd ezt a sütit, tapasztalatból fogod tudni hogy máskor milyen mennyiségű cukorral készíted majd el. Vagy ott az alternatíva, a sztívia. Ha valaki nagyon nem szeretné a cukrot, használhatja azt a sütéshez/főzéshez, de én csak azt írhatom le ide a szakácskönyvembe, ahogy és amivel én készítem a sütijeimet, ételeimet.
    További szép napot, hasznos recepteket, kellemes sütést/főzést és finom végeredményt kívánok !
    Ági :)

    VálaszTörlés
  4. En most keszitettem el. Kevesebb cukorral, mint 30 dkg, finom lett )))

    VálaszTörlés
  5. Raktam a tetejere áfonyát is.
    Köszi a receptet !

    VálaszTörlés
  6. Kedves névtelen(ek) ! :)
    Nagyon örülök hogy bevált a recept és ízlett a végeredmény :)
    A cukor ugye ízlés függő, a plusz gyümölcs pedig csak jót tehet ennek az egyszerű sütinek :)
    További szép napot, kellemes sütést-főzést kívánok !
    Ági:)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Ágnes!
    Jó a recept! Kicsit megbolondítottam, hogy darabokra tört diót, kevés darabokra tört ét-, tej- és fehércsokit belekevertem a tésztába! És vanilíacukorral helyettesítettem a kristálycukor egy részét. Bajnok lett! Köszönet a receptért!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon örülök hogy sikert aratott ez az egyszerű receptem :)
    A "turbó" ötletet nagyra értékelem, legközelebb én is kipróbálom így :)
    További szép napot kívánok !

    (: Mosolyogj a világra és a világ is visszamosolyog rád :)
    Ági:)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Ágnes!
    Most próbálom ki a receptet, remélem finom lesz. Az tetszett meg benne, hogy olyan egyszerű és semmi fakszni tovább nem kell sok hozzávaló. köszi Erszi

    VálaszTörlés
  10. Kedves Erszi !
    Örülök, hogy kipróbáltad a receptet. Remélem, sikerült és finom lett a sütemény.
    Ági :)

    VálaszTörlés
  11. Én annyit változtattam a recepten hogy fahéj és dió helyett mákot tettem bele, isteni a végeredmény egy kis vaniliafagyi pedig isteni desszertté varázsolta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elnézést, most találtam meg a bejegyzést, a spamek közé került :O
      Örülök, hogy bevált a receptem :)

      Törlés
  12. Diò az gondolom nem kötelező rà

    VálaszTörlés
  13. Kipróbáltam, úgy ahogy le van írva annyi h citrommal meglocsoltam az almát! A végeredményről csak annyit h a család 1 óra alatt eltűntette mind! Legközelebb dupla adagot kell majd csinálni! Köszönöm, gyors egyszerű, finom. Enikő

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Enikő, nagyon örülök, hogy ízlett a családnak ez a sütim. Igen, amilyen egyszerű, olyan finom :)

      Törlés
  14. A vaj vagy a zsír kimaradt vagy ez nem az a változat?

    VálaszTörlés
  15. Hol van a zsiradék?

    VálaszTörlés
  16. Kedves névtelenek, sajnos csak most láttam a kommenteket, mert a spam mappába kerültek a levelek.
    Ez egy nagyon egyszerű kevert süti, semmi extra (pl vaj, olaj, tej, tejföl...) nem kell hozzá, tehát nem hiányzik a leírásból a zsíradék.

    VálaszTörlés