"Jobb ízű a falat, ha mindnyájan esznek." (Arany János: Családi kör) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Miközben mosogatsz, imádkozz ! Adj hálát a mosogatni való tányérokért, hiszen ez azt jelenti, hogy volt bennük étel, hogy tápláltál valakit, hogy szeretettel gondoskodtál valakiről: főztél és asztalt terítettél. Képzeld el, hány ember van a Földön, akinek nincs mit elmosnia, vagy nincs kinek megterítenie." ( Paulo Coelho ) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Si mangia per vivere e non si vive per mangiare - Nem azért élünk, hogy együnk, azért eszünk, hogy éljünk." ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Ne úgy gyűjtsd a recepteket vagy vacsoraélményeket, mint egy lepkegyűjtő ! Élvezd amit csinálsz." (A. Bourdain) ♥ ☼ ♥ ☼ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥

2012/02/29

Mogyoróvaj házilag

A bolti vagy nem finom, vagy ami igen, az nagyon drága.
Házilag finom is (ki-ki ízlése szerint készítheti) és mértékekkel olcsóbb.
Az ötlet és az alaprecept Szandi Süti birodalmából való.

Mogyoróvaj készítése:
Egy csomag megtisztított, pörkölt földimogyorót ( robot vagy turmix gépben) nagyon apróra, pépesre  darálunk.
Hozzáadunk 1 evőkanálnyi mogyoró olajat (pl. a Spar-ban kapható; hidegen sajtolt,jellegtelen ízű), 1 evőkanál mézet és egy csipet sót. Jó krémesre dolgozzuk. Méz helyett porcukor is jó.  Az olajtól krémesebb, a méztől édesebb, mint a bolti, de ez egyéni ízlés dolga.


4 megjegyzés:

  1. Szia Ági!:)
    Hm nagyon jól hangzik!:) Remélem még jó a mogyoróolajunk és ki tudom próbálni ezt a verziót.:)
    Köszönöm a jelölést!:))
    Nagyon szép a blogod,és nagyon finom ételeket találtam, már teljesen megéheztem. :D
    Szandi:)

    VálaszTörlés
  2. Szia Szandi!

    Nagyon köszönöm kedves szavaidat és jelölésedet :)

    A mogyoróvaj szerintem örök élet ;) Az enyém tavaly nyári :D Már csak kb fél dl van az üvegben, de olyan, mintha frissen bontottam volna fel. Eddig csak salátákhoz használtam, de olvastam valahol, hogy palacsintába, illetve a sütéséhez is ajánlják. Nyilván kipróbálom :)

    Örülök, ha találsz nálam olyat, ami elnyeri a tetszésedet :)

    Üdv: Ági :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ú de jó ezt olvasni, akkor amint veszünk mogyit megcsinálom!:)
      Köszönöm!:))

      Törlés
  3. Szandi, ide írom a blogodba szánt kommentet (ott a küldésnél megjelenő "betű mankós doboz" (bizonyítandó, hogy nem vagyok robot ;)) minduntalan lefagy ).
    A kommentet édesanyád szülinapi tortája alá szántam:)

    "Szandi, ez csuda jól néz ki és biztosan nagyon finom volt ! Anyukádnak gratula a szülinapjára és a lányához is ;)

    Tetszik az új design-od ! :)"

    VálaszTörlés