"Jobb ízű a falat, ha mindnyájan esznek." (Arany János: Családi kör) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Miközben mosogatsz, imádkozz ! Adj hálát a mosogatni való tányérokért, hiszen ez azt jelenti, hogy volt bennük étel, hogy tápláltál valakit, hogy szeretettel gondoskodtál valakiről: főztél és asztalt terítettél. Képzeld el, hány ember van a Földön, akinek nincs mit elmosnia, vagy nincs kinek megterítenie." ( Paulo Coelho ) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Si mangia per vivere e non si vive per mangiare - Nem azért élünk, hogy együnk, azért eszünk, hogy éljünk." ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Ne úgy gyűjtsd a recepteket vagy vacsoraélményeket, mint egy lepkegyűjtő ! Élvezd amit csinálsz." (A. Bourdain) ♥ ☼ ♥ ☼ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥

2011/11/22

La Tartiflette, másnéven rakott burgonya francia módra

Kedves ismerősömtől Barbarától kaptam az eredeti receptet:

 Sinon, adaptez la recette avec un fromage (de type pâte "molle") hongrois qui soit un peu fort et qui fonde !
La recette de la tartiflette, dans un plat à gratin :
-une couche de pommes de terre en tranches (il faut qu'elles soient déjà cuites, Agnès)
-une couche d'oignons en lamelles
- une couche de lardons nature ou fumés, comme vous voulez
- une couche de lamelles de fromage
Et on recommence jusqu'à ce que le plat soit plein !
Four thermostat 200° pendant 35 à 40 minutes et on peut passer à table !

És ahogy én készítettem:

 Hozzávalók 4 személyre:
1 kg burgonya
4 közepes fej hagyma
50 dkg kolozsvári szalonna
5 dkg vaj
50 dkg olvadékony sajt
(az eredeti receptben "Reblochon" vagy "Munster" szerepel, azzal biztosan egész más az íze, de egyik sem lévén itthon a spájzban ;) Gouda-t használtam)
 2 dl tejszín + 2 dl tejföl (ezek Barbara receptjében nem szerepelnek)

bors
szerecsendió

A burgonyát héjában megfőztem, közben a felcsíkozott szalonnát és a cikkekre vágott hagymát kevés vajon megfuttattam. Sóval, borssal fűszereztem. A tejfölt és tejszínt összekevertem, szerecsendiót reszeltem bele.
Összeforraltam a hagymás szalonnával. A megtisztított, felkarikázott krumpliból egy réteget vajjal kikent jénaiba tettem, ráraktam a tejszínes hagymás szalonnát, a feldarabolt sajt egyharmadát. Újabb krumpli, szalonna és sajt réteg, tetejét kiraktam a maradék krumpli karikákkal, beborítottam sajttal és jó forróra előmelegített sütőben, kb 35 perc alatt megsütöttem.
Isteni finom lett !!!







2 megjegyzés:

  1. Il n'y a pas de quoi, Agnès ! Je suis ravie que les recettes voyagent ainsi à travers le monde !
    C'est un honneur !
    Bon dimanche !
    Cordialement.

    VálaszTörlés
  2. Chère Barbara! Je dis merci cette nourriture fine, grand il avait un succès dans ma famille :) Je suis heureux de notre travail commun beaucoup :)) Je désire un beau jour supplémentaire! Salutations distinguées : Ágnes :)

    VálaszTörlés