"Jobb ízű a falat, ha mindnyájan esznek." (Arany János: Családi kör) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Miközben mosogatsz, imádkozz ! Adj hálát a mosogatni való tányérokért, hiszen ez azt jelenti, hogy volt bennük étel, hogy tápláltál valakit, hogy szeretettel gondoskodtál valakiről: főztél és asztalt terítettél. Képzeld el, hány ember van a Földön, akinek nincs mit elmosnia, vagy nincs kinek megterítenie." ( Paulo Coelho ) ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Si mangia per vivere e non si vive per mangiare - Nem azért élünk, hogy együnk, azért eszünk, hogy éljünk." ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ "Ne úgy gyűjtsd a recepteket vagy vacsoraélményeket, mint egy lepkegyűjtő ! Élvezd amit csinálsz." (A. Bourdain) ♥ ☼ ♥ ☼ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥ ☼ ♥

2012/12/30

Két kenyér recept

Sarkady Katikától  való ez a két szuper kenyér recept.
Az egyik kenyérsütőgéppel, a másik kézi dagasztással készül.

Az első egy burgonyás félbarna kenyér receptje:

"Van nekem egy kenyérsütő gépem, nagyon sokféle módon kipróbáltam már, hogy ízletes kenyeret csináljak a Családnak. A következő összetétel volt idáig a legsikeresebb:

A sorrenden NE változtass!

1. 325 ml víz
2. 2,5 evőkanál olaj (ha van, akkor olíva olajat teszek bele)
3. 3 kávés (nem mokkás!) kanál só
4. 25 dkg búza finomliszt (BL55), 25 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt (RL 190), 1 kis fej burgonya megfőzve, áttörve, 1-2 evőkanál búzadara (ettől könnyebb lesz a tésztája).
5. 1/3 nem szárított élesztő 25ml vízbe eláztatva, pici lisztet belekeverni. Péktől hallottam: van 12, 24, 36 órás kovász. Én általában a 12 órással szoktam a kenyeret készíteni.
Program: alap (nálam 1-es - 3 óra)
Szín: közepes.
Amikor először dagassza meg a tésztát a gép, akkor szórok bele magvakat: lenmag, szezámmag, napraforgómag, tökmag . . .
Méret: 85 dkg

Jó étvágyat!

Ma ezen változtattam, a géppel a dagasztást elvégeztem (nálam 8-as - 90 perc) majd kivettem a gépből és átgyúrtam, beletettem egy jénai tálba, hagytam , hogy ismét megkeljen, az előmelegített sütőbe betettem vizet egy tepsibe és amikor megkelt a tészta, beraktam sülni 40 percre.

Ilyen lett

Energiatakarékos! 180 percről 90 percre lecsökkent az áramfogyasztás . . .
még hűl, az ízét, állagát majd kihűlés után tudom lefotózni, illetve megízlelni . . ."

Ilyen lett

És a másik fehér kenyér recept:
"egy kézzel készíthető receptet, nem bonyolult .

Hozzávalók: 57 dkg finomliszt, 3 dkg élesztő, 3 dl víz, 2 dkg só
Elkészítési idő: 2,5 óra kelesztéssel
Elkészítés sütőben:
1. élesztőt belemorzsoljuk a langyos vízbe, majd hozzáadunk 1 evőkanál lisztet
2. 15-20 percig meleg helyen letakarva tartjuk a kovászt, amíg felfut
3. nagyobb edénybe kiöntjük a lisztet és hozzáadjuk a sót majd a kovászt
4. összegyúrjuk a tésztát, ha összeállt ököllel dagasztjuk, közben folyamatosan hozzáadjuk a langyos vizet (a tészta állaga akkor megfelelő, ha kezünkről és az edénytől elválik)
5. langyos lábosba vagy edénybe helyezzük a tésztát, tetejét meghintjük liszttel és konyharuhával letakarjuk
6. 35-40 percig állni hagyjuk a tésztát, majd újból átgyúrjuk
7. tetszés szerint formázzuk a tésztát (kerek, ovális, stb.) sütőlemezre helyezzük és ismét állni hagyjuk 30 percig
8. sütőt felmelegítjük 250°C fokra, a sütő aljára hőálló tálba vizet rakunk (ezzel biztosítjuk a gőzt)
9. mielőtt behelyezzük a tésztát a sütőbe vízzel átkenjük és a tetejét tetszés szerint
bevágjuk
10. 15 perc sütés után ismét átkenjünk vízzel a kenyeret és kivesszük a sütőből a vizes tálat
11. visszahelyezzük a kenyeret a sütőbe, amelynek a hőmérsékletét 230°C fokra csökkentjük
12. kenyerünk akkor készült el, ha a teteje szép pirosra sült

Jó tanács:
Ügyeljünk arra, hogy az előkészítési folyamat során langyos vizet és előmelegített edényeket használjunk!

Megcsináltam! Most hűl! "


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése